Wednesday, March 29, 2017

Hvad har jeg lavet det sidste års tid?

Det er lige blevet 2017 og jeg har nu været bosat i Storbritannien i lidt over 2 år - det er vidst på tide at jeg får skrevet til om hvad der er sket.

Netto UK
Jeg startede med at arbejde for Netto da jeg først flyttede til UK. Flytningen kom på baggrund af flere ting, men mest af alt så var jobmulighederne i DK simpelthen ikke til at blive. Problemet var kort fortalt at da jeg blev færdig med mit studie, var der 3-400 andre studerende som ligeledes blev færdige på samme tidspunkt, fra samme universitet. Hvis blot 25% har sendt ansøgninger til de samme steder, så har det været rigtig mange ansøgere til knapt så mange stillinger.
Mit job hos Netto i Danmark blev hurtigt til fuldtid og selvom jeg havde en fantastisk chef i Rasmus (og senere Mette), som forstod at udfordre mig, så var det bare ikke det jeg ville med min karriere. Så da jeg hørte at Netto ville tilbage til UK, gav det mening at jeg i det mindste kunne tilføje lidt til CV'et, ved at jeg havde været herovre.
Så pr. d. 6. august 2014 var jeg ikke længere ansat hos Netto DK og startede d. 7. august på job i Netto UK. Det gik meget stærkt og var en kæmpe og yderst spændende udfordring.

Jobskifte
Jeg var glad for at arbejde for Netto UK, men som jeg snakkede med min Store Manager om, så har jeg uddannelse jeg ville begynde at bruge til noget. Mulighederne var enten at komme i træning som Store Manager eller søge noget internt i Netto UK marketing. Så efter en tur til hovedkontoret og en samtale med vores markedsføringsafdeling, blev det besluttet at det var den vej jeg skulle. Desværre blev løftet fra vores marketingansvarlige ikke overholdt og der blev ansat andre i stillinger jeg kunne have haft. På dette tidspunkt var det så også for sent at komme med på forløbet til uddannelse af nye butikschefer - jeg var blevet lovet noget andet, så havde sagt nej tak.
Så skulle der søges noget andet.

Treated.com Danmark - online apotek
Muligvis den helt perfekte stilling for mig. Jeg har som mange vil vide været hos hele tre forskellige Start-Ups som en del af min uddannelse, alle tre i New Zealand. Det var virkeligt lærerige forløb, med enormt meget indflydelse på den daglige drift, design og meget mere.
Hos Treated.com har jeg fået de samme muligheder, men uden nogen form for risiko. Produkterne er måske lidt specielle (receptpligtig medicin), hvilket giver en udfordring i forhold til hvordan vi kan reklamere. Det hele afhænger af SEO, noget som jeg vidste en lille smule om i forvejen, men til sammenligning med hvad jeg ved i da, kan jeg godt se at det var ingenting.
Nu har jeg så mere end et års erfaring med SEO (søgemaskineoptimering) og vil da mene at jeg har godt fat i hvad det handler om. Egentlig er det ret let: Producér kvalitetsindhold, som giver læseren værdi.
Beviset for at jeg "ved" hvad jeg laver, må være Treated.coms danske side, som klarer den rigtig godt. Specielt godt for sider som den om hvor i Danmark man kan blive testet for kønssygdomme. Formularen er ret simpel: Der var ikke nogen rigtigt gode sider om hvor det kunne lade sig gøre - så måtte jeg jo lave en.

Siden er det blevet til en lang række projekter på arbejde, herunder et interview med Klamydia.info, en side hvor man kan lære endnu mere om klamydia og klamydiateste i Danmark, sammen med en række blogindlæg hos Treated, skrevet i samarbejde med forskellige professionelle inden for sundhed, motion og kost.

Nu er det tid til Brexit - indtil videre betyder det ikke noget, men pr. i dag er det officielt og brevet er blevet videregivet til EU. Lad os se hvad der sker...

No comments:

Post a Comment